Site icon rugby.info.pl

Dlaczego tak późno – zmiana przepisów

W związku z kontrowersjami dotyczącymi interpretacji przepisu o „odskakiwaniu” od autu, celem uniknięcia walki w maulu autowym Kolegium Sędziów przygotowało poniższą interpretację, skonsultowaną z obecnym na ostatnim szkoleniu trenerem z FIRA, która będzie obowiązywała już od najbliższej kolejki.

Czyli od 2 kwietnia.
Przepisy były już respektowane przez sędziów w pierwszej tegorocznej kolejce. Tak chyba nie powinno być, że zawodnicy i trenerzy dowiadują się o zmianach przepisów jako ostatni. Sędziowie już przed meczem powinni przedstawić nowe zasady gry. Wtedy nie dochodziło by do nieporozumień jak podczas ostatniej kolejki ekstraligi.

29 marzec 2011
Komunikat Kolegium Sędziów w sprawie „unikania” maula autowego

Od najbliższej kolejki Kolegium Sędziów PZR będzie stosowało następującą interpretację przepisów.

Podstawa prawna – przepis 19.14 punkty (e), (h) oraz (i).
Tłumaczenie własne na podstawie aktualnej wersji dostępnej pod adresem http://www.irblaws.com/downloads/EN/Law_19_EN.pdf

(e) Żaden z zawodników, którejkolwiek drużyny biorący udział w aucie nie może opuścić formacji autowej przed zakończeniem rozgrywki autowej.
Sankcja: Rzut karny na linii 15 m.

(h) Rozgrywka autowa kończy się, gdy ruck lub maul przekroczą linię wrzutu. Aby tak się stało wszystkie stopy zawodników rucka lub maula muszą przekroczyć przez linię wrzutu.

(i) Zawodnik biorący udział w rozgrywce autowej musi albo wziąć udział w rucku lub maulu albo wycofać się za linię spalonego i pozostać na tej linii, w przeciwnym wypadku ten zawodnik będzie na pozycji spalonej.
Sankcja: Rzut karny na linii 15 m.

Interpretacja:
Powyższe przepisy interpretowane będą w sposób następujący: zawodnicy biorący udział w rozgrywce autowej nie mogą po wrzucie wycofywać się od formacji w stronę swojego pola punktowego aby nie brać udziału w tworzącej się po wrzucie formacji maula.
Sankcja: Rzut karny na linii 15 m.

Kolegium Sędziów PZR

Exit mobile version