Site icon rugby.info.pl

Zaproszenie na I Mistrzostwa Mazowsza w Rugby Plażowym

Pierwsze Mistrzostwa Mazowsza w Rugby Plażowym zostaną rozegrane nad siedleckim Zalewem w niedzielę 31 lipca w godzinach 10.00-18.00, podsumowanie i wręczenie nagród odbędzie się tego samego dnia o godzinie 18.00.

Zasady rywalizacji, podział na kategorie wiekowe i wszelkie informacje podaje regulamin. Rywalizować będą 4-5 osobowe zespoły (3 osoby w polu + maksymalnie 2 rezerwowych), rozgrywki odbędą się w czterech kategoriach:
1) 10-13 lat,
2) 14-17 lat,
3) powyżej 18 lat-amatorzy,
4) powyżej 18 lat-zawodowcy.
Startują drużyny klubowe i UKS-y, w kategorii III mogą grać zawodnicy nie mieszczący się w pierwszych składach (amatorzy) lub zawodnicy którzy zakończyli czynną karierę (weterani). Organizatorem Mistrzostw Mazowsza będzie Rugby Team Siedlce, współorganizatorami Mazowiecki Okręgowy Związek Rugby i Polski Związek Rugby w Warszawie.
Wszelkie odpowiedzi można uzyskać dzwoniąc pod numer 604-353-162 lub pisząc do rugbus@op.pl .
Tydzień wcześniej, 24 lipca odbędą się IV Otwarte Mistrzostwa Siedlec w Rugby Plażowym na które również serdecznie zapraszamy.

REGULAMIN ROZGRYWEK I MISTRZOSTW MAZOWSZA W RUGBY PLAŻOWYM

I. Cel zawodów
1. Wyłonienie Mistrza, Wicemistrza i 3 drużyny I Mistrzostw Mazowsza w Rugby Plażowym w każdej kategorii wiekowej
2. Propagowanie aktywnego wypoczynku
3. Popularyzacja gry w rugby

II. Kategorie wiekowe
1. Od lat 10 do 13 (roczniki 1992 – 1995)
2. Od lat 14 do 17 (roczniki 1988 – 1991)
3. Od lat 18 – amatorzy (roczniki 1987 i starsi, bez zawodników grających w lidze)
4. Od lat 18 – zawodowcy (roczniki 1987 i starsi, zawodnicy grający w lidze)

III. Uczestnictwo
1. W zawodach uczestniczą zespoły 4-5 – osobowe (grają 3 osoby + 2 rezerwowych)
2. W kategoriach do lat 17 zespół musi mieć pełnoletniego opiekuna
3. W kategorii powyżej lat 18 zespoły będą podzielone na amatorów i zawodowców
4. W drużynie amatorskiej nie mogą grać zawodnicy występujący w lidze
5. W drużynie zawodowców mogą grać amatorzy

IV. System zawodów
1. System zawodów uzależniony będzie od ilości zespołów
2. Przy maksimum 5 zespołach rozgrywki toczyć się będą systemem każdy z każdym
3. Przy 6 i więcej zespołach obowiązuje podział na grupy i mecze „o miejsca”;

V. Czas i miejsce zawodów
1. Zawody zostaną rozegrane 31 lipca 2005 roku
2. Zawody odbędą się na boisku plażowym nad siedleckim Zalewem, za starym molem, przed
kompleksem leśnym
3. Początek gier w poszczególnych kategoriach będzie następujący:
– kategoria 1 (10-13 lat) od godziny 10.00
– kategoria 2 (14-17 lat) od godziny 12.00
– kategoria 3 (pow. 18 lat amatorzy) od godziny 14.00
– kategoria 4 (pow. 18 lat zawodowcy) od godziny 16.00

VI. Zgłoszenia
1. Zgłoszenia przyjmowane są na godzinę przed rozpoczęciem zawodów w danej kategorii,
listę drużyn zamykamy 15 minut przed pierwszym meczem
2. Zgłoszenia będzie drukował Tygodnik Siedlecki, będą dostępne w sklepach Vesper
(Kochanowskiego 7), House (Kochanowskiego 9), Americanos (Katedralna 7), Reporter
(Morska 5) i w dniu zawodów od godziny 9.00

VII. Zasady gry
1. Gra toczy się na boisku piaszczystym o wymiarach 20 metrów (długość) na 10 metrów
(szerokość)
2. Uczestniczą dwa zespoły po 3 zawodników w każdym + maksymalnie 2 rezerwowych,
zmiany hokejowe gdy piłka jest martwa
3. Czas gry ustala się na 2 x 2,5 minuty
4. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości przyłożeń, każde przyłożenie to 1 punkt,
przyłożenia zdobywa się kładąc piłkę za linią końcowa boiska
5. Piłkę można podawać tylko do tyłu, po podaniu do przodu piłkę przejmuję przeciwnik
6. Gra wznawiana jest w miejscu przewinienia, a drużyna bez piłki cofa się dwa metry
7. Jeżeli do końca boiska jest mniej niż 2 metry drużyna bez piłki staje na linii końcowej, ale
odległość od drużyny z piłką musi wynosić minimum 2 metry
8. Przeciwnika można zatrzymywać łapiąc, przytrzymując lub przewracając, ale atak
dozwolony jest od linii barków w dół
9. Za nieprzepisowy atak i niesportowe zachowanie mogą być stosowane następujące sankcje:
– przekazanie piłki przeciwnikom
– przyznanie karnego przyłożenia
– wykluczenie zawodnika z meczu
– wykluczenie zawodnika z zawodów
10. Piłka jest linią spalonego
11. Zawodnik leżący z piłką na ziemi musi ją puścić
12. Nie można kopać piłki
13. Jeżeli drużyna w obronie zablokuje piłkę przejmuje piłkę
14. Gdy piłka wyjdzie na aut przejmuje ją przeciwnik

VIII. Ubiór zawodników
1. Obowiązkowy i jedyny ubiór zawodnika stanowią krótkie spodenki lub kąpielówki
2. Nazwy zespołów lub numery mogą być malowane na plecach

IX. Klasyfikacja
1. Wyłonienie zwycięzców nastąpi 31 sierpnia 2005 o godzinie 18.00
2. Drużyna, która zajmie ostatnie miejsce w swojej kategorii otrzyma 1 punkt, następna 3, 5
itd. Za zwycięstwo przyznane zostaną dodatkowe 3 punkty.
3. Zwycięzcą zostanie zespół, który zgromadzi najwięcej punktów
4. W przypadku rozgrywek grupowych o zwycięstwie decyduje:
– liczba wygranych spotkań
– bezpośrednie spotkanie pomiędzy drużynami z takim samym dorobkiem punktów
– większa liczba zdobytych przyłożeń
– dogrywka 2 x 1 minuta, a następnie po 1 minucie aż do rozstrzygnięcia
5. W przypadku meczy o miejsca przy remisie w ustalonym czasie gry obowiązuje dogrywka
na zasadach podanych w punkcie 5
6. W grupie finałowej, dodatkowe mecze i dogrywki nie są brane pod uwagę przy ustalaniu
kolejności, wyniki meczy grupowych liczą się tylko gdy wszystkie grupy składają się z
identycznej liczby zespołów, w przypadku braku rozstrzygnięcia obowiązuje dogrywka

X. Nagrody
1. Trofea za I, II i III miejsce dla zespołu w ogólnej klasyfikacji
2. Nagrody indywidualne np. najskuteczniejszy zawodnik imprezy
3. Upominki od sponsorów dla zawodników zwycięskich drużyn

Exit mobile version